Samenwerking De Energiebespaarders en Colibri Hypotheken

Verduurzaming: zo geregeld met De Energiebespaarders en Colibri

19 februari 2019, Amsterdam

De Energiebespaarders en Colibri Hypotheken gaan vanaf 19 februari 2019 samenwerken. Samen brengen zij een vernieuwende en frisse oplossing voor de verduurzaming van woningen voor de gehele Nederlandse markt. Zo wordt bijgedragen aan de klimaatdoelstellingen en het verbeteren van woningen op het gebied van comfort, energieverbruik en de verkoopwaarde. Bovendien is het ook nog eens zo geregeld.

Vergroenen van woningen is een ‘hot topic’

Duurzaamheid houdt de gemoederen bezig. Een van de belangrijkste speerpunten is het vergroenen van woningen. Nederland moet van het gas af. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 50% van de woningeigenaren bereid is om hun woning te verduurzamen. 75% daarvan heeft hier echter nog geen concrete plannen voor. Dit komt onder andere door het gebrek aan financiële middelen en inzicht in de verschillende mogelijkheden, maar ook door het vastlopen in de uitvoering en twijfel over de opbrengsten.

Het energiebespaarbudget maakt verduurzamen mogelijk

De Energiebespaarders en Colibri Hypotheken nemen deze drempels weg door woningeigenaren volledig te ontzorgen. Door de investering te financieren uit het energiebespaarbudget, worden klanten niet geconfronteerd met grote uitgaven en wordt er direct geprofiteerd van de lagere energielasten. In veel gevallen resulteert dit zelfs in een netto maandelijkse besparing! Een comfortabeler huis met lagere lasten.

De Energiebespaarders zorgen voor persoonlijk advies aan huis en de installatie van de gekozen maatregelen. In een paar eenvoudige stappen geven zij inzicht in het besparingspotentieel en de benodigde investering. Zo hebben vergroeners nog maar met één partij te maken.

Het energiebespaarbudget wordt gereserveerd bij het aanvragen van  de hypotheek. Dit geeft 6% extra financieringsruimte. Hierbij hoeft nog niet exact duidelijk te zijn welke maatregelen getroffen gaan worden. Zo kunnen klanten hier op een later moment over besluiten en geeft het geen extra stress tijdens het kopen van de woning.

Over De Energiebespaarders

De Energiebespaarders is het grootste online platform voor particuliere woningeigenaren om hun woning te verduurzamen. De Energiebespaarders helpt woningeigenaren met 'duurzaam wonen zonder gedoe'. De totaaloplossing biedt makkelijk en snel inzicht, onafhankelijk advies en een zorgeloze installatie.

Het proces van verduurzamen is via De Energiebespaarders voor zowel de woningeigenaar als installatiebedrijven een stuk gemakkelijker, waardoor thuis energie besparen niet langer een tijdrovende en gecompliceerde bezigheid is. De woningeigenaar hoeft alleen nog maar te kiezen en de installateur kan zich richten op waar hij goed in is; installeren. In een handomdraai heeft een woningeigenaar een comfortabelere woning die is gestegen in waarde, een lagere energierekening en wordt de uitstoot van CO2 geminimaliseerd.

Over Colibri Hypotheken

Colibri verstrekt sinds medio 2018 hypotheken. De financiering van deze hypotheken is in eerste instantie afkomstig van Aegon. Colibri wil hypotheken en het afsluiten daarvan begrijpelijk eenvoudig maken en is daar aanwezig waar de consument zich bevindt. Inmiddels kan de Colibri Hypotheek bij meer dan 1.800 onafhankelijk advieskantoren afgesloten worden óf kan de consument de hypotheek online zelf afsluiten.

Om de laatste drempel weg te nemen, betaalt Colibri tijdelijk de kosten van het Energiepaspoort - na het passeren bij de notaris - terug aan haar online klanten. Dit geldt voor alle Energiepaspoorten die zijn aangevraagd voor 15 maart.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over De Energiebespaarders kunt u contact opnemen via

Telefoonnummer 085 210 3977

Voor meer informatie over Colibri Hypotheken kunt u contact opnemen via

Telefoonnummer 020 210 7988