De Energiebespaarders genomineerd voor Frisse Dingen Innovation Awards 2017

Natuur & Milieu zal eind oktober de Frisse Dingen Innovation Award 2017 uitreiken; een prijs voor de beste duurzame innovator met een energieproduct- of dienst waarmee de energietransitie kan worden versneld. De Energiebespaarders zijn genomineerd om hun innovatieve karakter, creatieve oplossing om duurzaamheid te versnellen, opschaalbaarheid en maatschappelijke impact., en hebben jouw stem nodig!

Help ons naar de overwinning door te stemmen via deze link.

De Energiebespaarders als duurzame innovator

Natuur & Milieu vindt de Energiebespaarders fris omdat het bedrijf snel inzicht geeft in hoeveel je met energiebesparende maatregelen kunt besparen èn de mogelijkheid geeft om gelijk offertes aan te vragen.

In een duurzame toekomst zal de gebouwde omgeving veel minder energie moeten verbruiken. Eén van de grootste hindernissen hiervoor is het verduurzamen van de bestaande gebouwen. Veel woningeigenaren hebben geen zin om uit te zoeken welke maatregelen ze kunnen treffen, hoeveel ze kunnen besparen en hoe groot de investering is. De Energiebespaarders maakt het voor de woningeigenaren makkelijk om deze stappen te zetten en helpt daarom de transitie naar duurzaam te versnellen.

Competitie om energietransitie te versnellen

Frisse Dingen, het platform voor duurzame innovaties, wil dat alle wijken in Nederland tegen 2035 gemiddeld energielabel A hebben. Daarom bieden zij een podium aan duurzame innovaties die deze visie kunnen verwezenlijken en bijdragen aan het verminderen van klimaatverandering, kosten, milieuaantasting en grondstoffen- en ruimtegebruik.

Wie zijn De Energiebespaarders?

De Energiebespaarders verbinden woningeigenaren met lokale, gecertificeerde vakmensen via een nieuw platform. Uniek is het aanbieden van onafhankelijk adviesoffertes en installatie onder één dak. Dit maakt thuis energie besparen niet langer een tijdrovende en gecompliceerde bezigheid. Bovendien betaalt de woningeigenaar een lagere prijs voor energiebesparende producten omdat de installateur 30% efficiënter kan werken. Voorrijden is namelijk in veel gevallen overbodig, omdat je met slimme software zelf je huis in kaart brengt.

Via dit nieuwe concept wordt alles voor de woningeigenaar geregeld, maar blijft hij zelf in controle.

Stem nu!

Help de Energiebespaarders met het uitbreiden van het platform door te stemmen via deze link. Daarmee verlagen we de drempel naar energiezuinig wonen en kunnen we samen met alle huiseigenaren het Nederlandse energieverbruik verminderen.

Winnaar maakt stappen met Liander

De competitie is een initiatief vanuit Natuur & Milieu en in samenwerking met Liander en Stedin. Samen zullen zij eind oktober de Frisse Dingen Innovation Award 2017 uitreiken tijdens de Accenture Innovation Awards te Utrecht.

257200 frise%20dingen 6d771e original 1504101673

Meer weten over de Frisse Dingen Innovation Award?

Check die site hier.

--------------------------------------------------------

Voor meer informatie over De Energiebespaarders kunt u contact opnemen met de oprichters:

Bezoek hier onze website en vind meer informatie over ons.