De Energiebespaarders en ABN AMRO gaan samenwerking aan om duurzaam wonen te versnellen

De Energiebespaarders en ABN AMRO hebben de gezamenlijke ambitie om woningeigenaren in Nederland te helpen bij het energiezuinig maken van hun woning. ABN AMRO heeft veel klanten die worstelen met de verduurzaming van hun woning, daarom biedt de bank vanaf vandaag hun klanten de Energie Bespaarcheck. Met deze tool, ontwikkeld door De Energiebespaarders, krijgen woningeigenaren snel en eenvoudig inzicht in wat een duurzame woning oplevert: in terugverdientijd, comfort én bijdrage aan een beter milieu. Zo kan binnen één minuut berekend worden hoeveel zij besparen met extra isolatie, een nieuwe cv-ketel of zonnepanelen op het dak.

Energietransitie versnellen

De startup, die opereert sinds 2015, merkt dat energiebesparing bij huiseigenaren op grootschalig niveau achter blijft. Het online platform van de Energiebespaarders biedt de klanten van ABN AMRO de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden van het verduurzamen van de woning. De bank adviseert klanten vervolgens over de financieringsoplossingen die het beste bij hen past. Ook krijgen bestaande klanten een persoonlijk bespaaradvies voor een gunstige prijs.

Oprichter Jeffry Broek over de samenwerking: “Dankzij de ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen van ABN AMRO kunnen wij als startup snel veel woningeigenaren bereiken die worstelen met dit probleem. Met hun focus op klantbeleving en grote klantenbestand pakken De Energiebespaarders samen met ABN AMRO op een serieuze manier de verduurzaming van woningen aan. Door een bank van deze omvang kan De Energiebespaarders opschalen en komen we dichter bij het realiseren van onze ambitie: een 100% duurzame en autonome energievoorziening.”

Netwerk van betrouwbare installateurs én gebruik van slimme technologie

De Energiebespaarders hebben een eigen netwerk van geselecteerde partners en waarborgen de kwaliteit van het gehele proces: van eerste berekening tot en met installatie. Daarnaast gebruikt het platform open data en nationale gemiddelden om zo met zelfgebouwde algoritmes de energieprestatie per woning nauwkeurig in kaart te brengen. Dit maakt een offerte opstellen op afstand mogelijk. In de toekomst kan zelfs met een smartphone eigenhandig een energiescan gemaakt worden.

Geen uitzoekwerk en eenvoudigere processen

“Wel de lusten, niet de lasten”, is het uitgangspunt van de startup. Thuis energie besparen is onnodig ingewikkeld en tijdrovend, vinden De Energiebespaarders; daarom ontwikkelden zij een online platform voor onafhankelijk advies en uitvoer. Oprichters Jeffry Broek en Mark Zaal hebben een passie voor het simpel maken van complexe vraagstukken en bouwden daarom software die lastig uitzoekwerk uit handen neemt van de klant. Broek: “Waar anderen het stokje overdragen aan de werkelijke aannemer of de klant het zelf laten uitzoeken, blijven wij tijdens en zelfs na de installatie het aanspreekpunt. We ontzorgen bewoners volledig om de duurzame besparing daadwerkelijk te realiseren. Deze totaaloplossing maakt ons uniek.”

Doel van de samenwerking

Het doel is om in de komende jaren 80.000 huishoudens via het platform te activeren om te investeren in energiebesparende maatregelen. De Energiebespaarders hebben de ambitie om met slimme technologie de verduurzamingsbranche echt te veranderen als eerste 'online aannemer'.

-EINDE PERSBERICHT

De Energie Bespaarcheck is hier beschikbaar voor alle huiseigenaren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

De Energiebespaarders