Startup lanceert duurzaam platform om energietransitie te versnellen.

‘Wel de lusten, niet de lasten van het energiezuinig maken van je huis’

Thuis energie besparen is onnodig ingewikkeld en tijdrovend, vindt de Energiebespaarders; daarom ontwikkelden zij een nieuw online platform voor onafhankelijk advies en uitvoer. Oprichter Jeffry Broek: ‘We ontzorgen bewoners volledig om de duurzame besparing daadwerkelijk te realiseren.’ . Uniek is het business model van ‘online aannemer’ en het combineren van big data met een energiescan-op-afstand. Rompslomp is verleden tijd.

248883 exploded%20view%20compleet 9335a4 large 1496245448

25 algoritmes berekenen persoonlijk advies op basis van foto’s en een vragenlijst.

Energieadvies op afstand

Het online platform maakt gebruik van big data en kadaster gegevens. Dit maakt een offerte opstellen op afstand mogelijk. Jeffry: ‘Veel checks op internet werken met een gemiddelde besparing per huistype. Onze bespaarcheck gebruikt zoveel mogelijk daadwerkelijke afmetingen en geeft daarom nauwkeurigere resultaten.' Je kunt op energiebespaarders.nl een bespaarcheck invullen die nauwkeurig een persoonlijk advies berekent. ‘Aan de hand van een beknopte vragenlijst tonen we de bewoners in detail met welk pakket van maatregelen hij de meeste energie bespaart.' Naast de kosten worden ook het rendement en uitstoot vermindering berekend.

Bij gebrek aan kennis kan er direct gratis gechat worden met een energie-expert. Daarnaast zijn de Energiebespaarders bezig met de ontwikkeling van een opname instrument via je smartphone. Met de camera van je mobiel of tablet kan je je eigen huis in kaart brengen. Op deze manier hoef je geen dag thuis te blijven voor een offerte, en is persoonlijk advies op afstand mogelijk.

Niet iedereen is een expert op energiegebied

Oprichters Mark en Jeffry werkten in de olie- en gassector en zagen daar dat veel mensen het lastig vinden om thuis energie te besparen, hoewel ze dat wel graag zouden willen. Volgens de Energiebespaarders is er een gebrek aan inzicht en kennis, vertrouwen en zekerheid, en financiële middelen.

‘Wij begrijpen dat niet iedereen een energie-expert is en dat de meeste woningeigenaren niet weten hoe een warmtepomp werkt of hoe lang het duurt voor je de investering terug hebt verdiend.'

Mark Zaal (oprichter)

De Energiebespaarders tackelen dit probleem door zoveel mogelijk rompslomp uit handen te nemen. Het doel is om de (onnodig) ingewikkelde zaken als offertes en subsidies simpel en toegankelijk maken, en zo een belangrijke rol te spelen in de energietransitie.

Hqdefault

Totaal ontzorgen

Door advies, offerte en installatie onder één dak aan te bieden, is thuis energie besparen niet langer een tijdrovende en gecompliceerde bezigheid. De woningeigenaar hoeft dus niet meer zelf alles uit te zoeken. Broek: 'Waar anderen het stokje overdragen aan de werkelijke aannemer of de klant het zelf laten uitzoeken, blijven wij tijdens en zelfs na de installatie het aanspreekpunt.'

De ‘bottom-up’ approach van de Energiebespaarders zorgt ervoor dat ieder huishouden in staat is om makkelijk bij te dragen aan een energiezuinig Nederland.  Deze totaaloplossing bespaart klanten niet alleen energie, maar ook tijd en geld. Natuur en Milieu noemde het bedrijf ook wel: 'Airbnb voor duurzaam wonen.'

Onafhankelijke schakel tussen bewoner en installateur

Het unieke businessmodel zorgt ervoor dat woningeigenaren een lagere prijs betalen voor energiebesparende producten, doordat bijvoorbeeld voorrijkosten, administratiekosten, marketing- en verkoopkosten voor installateurs worden weggenomen. De Energiebespaarders hebben een landelijk dekkend netwerk van installateurs. 'We kijken daarbij naar de isolatie van muren, daken en vloeren, het vervangen van oude ramen en de installatie van zonnepanelen of -boilers en helpen klanten bij het maken van de juiste keuze.'

De Energiebespaarders verlagen de drempel naar energiezuinig wonen en willen samen met alle huiseigenaren het Nederlandse energieverbruik verminderen.

--------------EINDE PERSBERICHT-------------------------

Over de Energiebespaarders

De Energiebespaarders is een online startup in Amsterdam die Nederland verduurzaamt door middel van slimme software. We helpen woningeigenaren met het energiezuinig maken van hun woning en koppelen lokale vakmannen efficiënter aan opdrachten. Het platform neemt rompslomp weg aan zowel de kant van de consument als de installateur, zodat energie besparen niet langer een tijdrovende en gecompliceerde bezigheid is. Zonnepanelen, isolatie en cv-ketels zijn voorbeelden van producten die we inclusief installatie voordelig aanbieden. Deze totaalaanpak maakt ons de eerste echte online aannemer voor duurzaam wonen.  2.000 woningen verduurzamen is het doel voor 2017. De organisatie als de activiteiten verwachten op te schalen dit jaar.

Voor meer informatie over De Energiebespaarders kunt u contact opnemen met de oprichters:

Bezoek hier onze website en vind meer informatie over ons.

Voor verder contact over publicaties: